måndag 11 juli 2011

På Jylland



Utsikten från vårt B&B utanför Århus. En liten gård med jättetrevlig service.

Dessutom lite kossor att hälsa på. De hade ursöta kalvar.
Vi drömmer ju om livet på landet och då vill jag har får och min man har mer intresse för kor
Bra va!
Jylland var full med fina garnbutiker. Hittade flera i Silkeborg.
"Önskegarn" heter butiken.
Dessa garner köpte jag till en fin sjal som heter Camomille och är en populär dansk sjal som kan bäras på olika sätt. Garnet Tvinni merino lammullsgarn 510m 100g från Henrichsens Uldspinderi. Spinneriet ligger i närheten av denna stad. Sjalen stickas växelvis i både Tvinni och ett alpacagarn som heter Isager 400m 50 g och som är tunnt och blir nog en fin effekt.
Korgen kunde inte stå kvar i butiken utan följde med mig hem, så fin färg. Görs av kvinnor i Ghana.

4 kommentarer:

  1. Så mysigt! Härliga garner och korg du ramlade på!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt garn. Jag är nyfiken på mönstret till sjalen. Har du någon bild så jag kan få se hur den kommer att se ut? Jag blev klar med linnet igår. Jag har inte hunnit uppdatera bloggen. Bild kommer inom kort.

    SvaraRadera
  3. Ser att ni haft en härlig semester!
    Fina garner och väldigt snygg korg. Den hade passat bra här hemma också :-D

    SvaraRadera