söndag 6 mars 2011

Framstycket och Fårfesten i Kil

Har kommit till framstycket. Ska snart göra sprundet. Har köpt nya Järbo stickor 3 mm fast 25 cm.
Bra då de inte är så långa när man gör mindre projekt.
Igår var jag, Camilla och Karin i Kil på Fårfesten. Trevlig dag med mycket ull och får. Jag hade anmält mig till en kurs i småskalig fårskötsel. Karin Granström från Hushållningssällskapet i Karlstad delade sina erfarenheter och vi fick ställa frågor. Bra kunskaper utifrån om drömmen om att få låna /äga får i framtiden. Kanske vid torpet Åvik. (ska visa bilder en annan dag)
På bilden visar jag fibrer som inhandlades av en trevlig dam.

Renee Darley som jag dessutom köpte en turkisk slända.

Turkisk slända
Dessutom ihopfällbar. Nystanet kommer vara klart när man har spunnit önskad mängd. Smart va!
En påbörjad mössa till käre maken. Där blev den avslöjad...han fyller nämligen snart år. Ja ja 
är ju ivrig att visa den. Ännu en gång merinogarn. Rundsticka 40 cm, 4 mm. Garnstudio mönster se här här

10 kommentarer:

  1. Fina fibrer och kul slända!
    Ser fram emot att se det färdiga nystanet :-)

    SvaraRadera
  2. Då får du sätta fart med sländan nu då, så kan du lära mig sen ;)

    SvaraRadera
  3. Åker du på Granhammars stickcaféer nu för tiden?

    SvaraRadera
  4. Jag ska se om jag kan den 14:e :-)

    SvaraRadera
  5. Din pippitröja blir så fin! Jag tror jag också ska göra en sen..nån gång..när jag blir klar med allt annat :o

    Vore jättekul om du kom till Odensbacken...det är kl 18:30-21 ca...Camilla har också pratat om att dyka upp nån gång :-)

    SvaraRadera
  6. Vore jättekul om du kom på torsdag :-)

    Din pippitröja blir såå fin!!

    SvaraRadera
  7. Du din hemlis... Är du Stickpetra på Ravelry?

    SvaraRadera
  8. Nu har du en Ravelryvän till :-)

    SvaraRadera
  9. Vi kan träffas vid Odenhallen och ta sällskap dit :-) VId 18.20?

    SvaraRadera
  10. Du har så rätt så...

    Maila mig på kattisen71@hotmail.com

    Så får du mitt mobil nr oxå men Catta ska oxå dit :-)

    SvaraRadera